تحصیل پزشکی در کشور آمریکا آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با شرایط ورود به این رشته، دانشگاه‌ها، مدارک، هزینه‌ها و به طور کلی شرایط تحصیلی رشته پزشکی در آمریکا آشنا سازیم. پزشکی در آمریکا از سطح بالای علمی برخوردار است و رقابت شدیدی برای تحصیل در آمریکا وجود دارد. دانشجویان برای ورود به رشته پزشکی باید دارای مدرک لیسانس باشند. مدارس پزشکی آمریکا به سختی از دانشجویان بین‌المللی دانشجو می‌پذیرند و همین موضوع رقابت را تشدید می‌کند.
دوره پزشکی در بین سه تا هفت سال به طول می‌انجامد و این زمان وابسته به گرایشی است که شما برای تحصیل انتخاب می‌کنید. از آن‌جایی که دانشکده‌های پزشکی کشور آمریکا به سختی متقاضیان بین‌المللی را پذیرش می‌کنند، بهتر است درخواست خود را از طریق انجمن آمریکایی دانشکده‌های پزشکی ارائه دهند.
شرایط عمومی تحصیل پزشکی در آمریکا

در حالت کلی با توجه به دانشگاه‌های بسیار معتبر و با رنگینگ مناسبی که در کشور ایالات متحده آمریکا وجود داشته تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا اولین گزینه برای این رشته پر طرفدار در سراسر دنیا به حساب آمده و مدارکی که توسط دانشگاه موجود در این کشور به افراد دانشجو در انتهای دوران تحصیل تعلق می‌گیرد به صورت تمام و کمال دارای اعتبار بوده و در سراسر دنیا و در پیشرفته ترین کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مورد رشته پزشکی در کشور آمریکا با توجه به این موضوع که برای صدور گذرنامه برای افراد ایرانی از سمت سفارت‌های آمریکا سخت گیری بسیار زیادی در نظر گرفته می‌شود پیشنهاد می‌گردد تا برای اینکه شانس بیشتری در کسب موفقیت برای تحصیل در رشته پزشکی داشته باشید، کشورهای دیگری مانند کشورهای اروپایی نظیر انگلستان و مجارستان را برای تحصیل خود انتخاب کرده که در نتیجه مدارک ارائه شده توسط این کشورها در همه جای دنیا شناخته شده و تا سطح پایین‌تری از هزینه را نیز می‌طلبد چرا که هزینه تحصیل در این کشورهای بسیار پایین‌تر از کشور آمریکا بوده به عنوان مثال کشوری مانند کانادا مدارک کارشناسی یا پزشکی ارائه شده توسط آنها تقریباً با کشور آمریکا برابری می‌کند.
همچنین در صورتی که یک فرد در رشته پزشکی در کشور کانادا فارغ‌التحصیل گردد این امکان را خواهد داشت تا برای ادامه تحصیل و اشتغال در رشته پزشکی در کشور آمریکا اقدام نماید.
دانشگاه های موجود در مناطق مختلف کشور ایالات متحده آمریکا در نوع خود بهترین بوده و افرادی که بتوانند در این دانشگاه‌ ها به تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا به پردازند به صورت تضمینی آینده شغلی آنها تایید شده خواهد بود و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.
شرایط ورود به رشته پزشکی در آمریکا

برخلاف تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل پزشکی در ایالات‌متحده به‌طورکلی پس از اتمام چهار سال تحصیلات کارشناسی که شامل برآورده ساختن شرایط دوره دانشکده پیش پزشکی همراه با اخذ مدرک لیسانس (B.A.) در هر موضوع است، آغاز می‌شود.
الزامات (پیش‌نیازها) برای تحصیل پزشکی در USA از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما تقریباً همیشه شامل زیست‌شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی به عنوان دوره‌های اصلی علوم است. الزامات ورود به رشته پزشکی بین دانشکده‌های مختلف پزشکی، متفاوت است؛ بنابراین بهتر است از قبل شرایط و موارد را با خود دانشکده بررسی کنید.
با این وجود، کلیه دانشکده‌های پزشکی ایالات‌متحده نیاز به اتمام دوره چهارساله در مقطع کارشناسی در یک موضوع مرتبط دارند و از شما می‌خواهند دانش علمی خود را در زمینه‌های زیست‌شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی به اثبات برسانید. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند دوره‌های کارشناسی زیست‌شناسی یا شیمی را بگذرانند (و این به MCAT شما نیز کمک می‌کند!).
به‌عنوان‌مثال، دانشگاه کالیفرنیا ملزم به این است که داوطلبان پزشکی در دوره پزشکی خود شیمی عمومی را برای یک سال با آزمایشگاه، شیمی آلی حداقل برای یک‌ترم، فیزیک برای یک سال با آزمایشگاه و زیست عمومی را برای حداقل یک سال با آزمایشگاه، ازجمله مطالعه جانورشناسی را بگذرانند. آن‌ها همچنین بیان می‌کنند که از دانشجویانی که رشته علوم انسانی یا اجتماعی را انتخاب کرده‌اند نیز انتظار می‌رود که این دوره‌های علوم را بگذرانند. برای بررسی نیازهای دانشکده پزشکی که در آن درخواست می‌کنید، بهتر است وب‌سایت آن‌ها را بررسی کنید.
همچنین نمره خوب MCAT برای تحصیل پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا یک نیاز مهم است؛ زیرا پذیرش شما را در یک دانشگاه خوب تعیین می‌کند. MCAT توانایی تفکر انتقادی و دانش علمی شما را آزمایش می‌کند. شما باید یک سال قبل از شروع تحصیل در پزشکی این آزمون را انجام دهید؛ بنابراین مطمئن شوید که به‌موقع برای MCAT خود ثبت‌نام کرده‌اید!
جهت درخواست برای اکثر دانشکده‌های پزشکی در ایالات‌متحده، شما با استفاده از سرویس کاربردی کالج پزشکی آمریکا (AMCAS) اقدام خواهید کرد؛ اما اگر متقاضی برنامه پزشکی در دانشگاه تگزاس هستید، باید با استفاده از برنامه پزشکی تگزاس و خدمات کاربردی دانشکده‌های دندان‌پزشکی (TMDSAS) اقدام کنید.
AMCAS جزو برنامه شما به‌حساب می‌آید (شامل جزئیات مربوط به تجربه کاری، متن درسی و فعالیت‌های فوق‌برنامه) و نمره MCAT به مدارس پزشکی موردنظر در اخذ پذیرش رشته پزشکی آمریکا مؤثر است. برخی از دانشکده‌های پزشکی همچنین مطالب اضافی را به صورت مقاله یا توصیه‌نامه درخواست می‌کنند. این به عنوان یک برنامه ثانویه شناخته‌شده است و ممکن است هزینه اضافی برای این هزینه وجود داشته باشد.
مطالعه پزشکی دانشگاهی در ایالات‌متحده آمریکا یک دوره 4 ساله است که به دو جز equal تقریباً مساوی تقسیم می‌شود:
1. پیش بالینی (شامل دوره‌های آموزشی در علوم پایه)
2. بالینی (کارمندی متشکل از چرخش در پخش‌های مختلف بیمارستان آموزشی). این برنامه بسته به دانشکده پزشکی منجر به دکتر پزشکی استئوپاتیک (D.O) یا دکتر پزشکی (M.D) می‌شود.
هر دو درجه به دارنده اجازه می‌دهد تا پس از اتمام برنامه اقامت معتبر، پزشکی را تمرین کند.
دانشگاه های پزشکی در آمریکا

هر ساله دانشجویان زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی آمریکا با یکدیگر رقابت می‌کنند و تنها تعداد کمی از داوطلبان موفق به اخذ پذیرش می‌شوند. بر اساس رتبه بندی QS اکثر دانشگاه‌های برتر پزشکی جهان متعلق به کشور آمریکا هستند.
در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از برترین دانشگاه های موجود در کشور آمریکا که خدمات لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا را به دانشجویان خود ارائه می‌نمایند بپردازیم پس با ما همراه باشید:
دانشگاه رتبه در جهان

دانشگاه استنفورد 4
جانز هاپکینز 5
کالیفرنیا(UCLA) 7
ییل 9
کالیفرنیا سان فرانسیسکو 10
موسسه فناوری ماساچوست (MIT) 12
کلمبیا 13
پنسیلوانیا 15
مدارک لازم برای پذیرش در پزشکی در آمریکا
شرایط اخذ پذیرش پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا:
• یک متقاضی باید آزمون MCAT را گذرانده باشد. بیشتر مدارس پزشکی ایالات‌متحده به آزمون پذیرش کالج پزشکی – MCAT نیاز دارند. آزمون MCAT در طول سال چندین بار در مراکز مختلف ایالات‌متحده و در برخی از مکان‌های خارج از ایالات‌متحده برگزار می‌شود.
• اگر مدرک MBBS دارید یا در حال گذراندن MBBS هستید، می‌توانید بدون درخواست مجوز ویژه از AAMC – انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا (www.aamc.org) ثبت‌نام کنید در غیر این صورت به مجوز AAMC نیاز دارید. برای متقاضیان بین‌المللی بسیار مهم است که سیاست ثبت‌نام مربوط به پذیرش دانشکده پزشکی مربوطه را مشخص کنند؛ زیرا این امر از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.
• برای درخواست در کالج‌های پزشکی در ایالات‌متحده، یک فرد متقاضی باید فارغ‌التحصیل علوم باشد. اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر علاوه بر امتیاز MCAT، فارغ‌التحصیلان دوره MD را بر اساس فارغ‌التحصیلی علوم می‌پذیرند.
• برای پذیرش در رشته‌ی پزشکی آمریکا، نمره حداقل 7.0 در آیلتس و حداقل 700 در تافل موردنیاز است. این معیارهای حداقل نمره‌ها از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است؛ بنابراین شما باید وب‌سایت دانشکده پزشکی مربوطه را برای همین موردبررسی کنید.
• دوره‌های پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشجویان پزشکی در آمریکا باید با کسب نمره خوب در آزمون‌های تافل، آیلتس / و سایر مهارت‌های انگلیسی تسلط خود را به زبان انگلیسی نشان دهند.
• طول دوره پزشکی در ایالات‌متحده تقریباً 4 سال است که توسط یک برنامه مسکونی دنبال می‌شود که از 3 تا 7 سال متغیر است. به دانشجویان و همچنین با توجه به انتخاب رشته خود، آموزش‌های عملیاتی بسیار نظارت شده ارائه می‌شود.
• برای دریافت پذیرش در MBBS در ایالات‌متحده، دانشجویان باید دوره پیش پزشکی / لیسانس علوم را مطالعه کرده باشند.

مراحل اخذ پذیرش رشته پزشکی در آمریکا به شرح زیر است:
• یک یا چند فرم درخواست پذیرش دانشگاه را به صورت آنلاین پرکنید.
• آماده شوید تا برای آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) ظاهر شوید.
• بعد از گذراندن نمره خوب MCAT، می‌توانید برای پذیرش در دوره MD در ایالات‌متحده آمریکا به کالج‌های پزشکی مراجعه کنید.
• توصیه‌نامه را به همراه سایر مدارک موردتقاضا بافرم درخواست خود پیوست کنید.
• پس از تأیید پذیرش، باید درخواست ویزای مربوطه آمریکا را بدهید.
برای ورود به دانشکده پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا، دانشجوی بین‌المللی باید مدارک زیر را داشته باشد:
• بیمه درمانی و مسافرتی
• فتوکپی گواهینامه‌های دانشگاهی
• پاسپورت معتبر با ویزای معتبر
• کپی شناسنامه
• عکس‌های اندازه گذرنامه
• توصیه‌نامه
• NOC
• نامه اسپانسر
• سندی که وضعیت مالی شما را اثبات می‌کند
• سوابق تحصیلی کارشناسی (مدرک لیسانس)،
• امتیازات در MCAT (مخفف آزمودن پذیرش کالج پزشکی)،
• فعالیت‌های فوق‌برنامه،
• مدرک زبان معتبر
برخی از اسناد اضافی باید بر اساس شرایط خاص صلاحیت دانشگاه ارائه شوند.
هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا

شهریه دانشکده پزشکی از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت است و مهم است که بدانید که انتظار می‌رود چه مبلغی را پرداخت کنید – حتی اگر قصد دارید برای بورس تحصیلی دانشکده پزشکی اقدام کنید – هنگام تصمیم‌گیری در نظر داشته باشید که چه مدارسی را باید درخواست کنید.
برای کمک به روشن شدن بیشتر هزینه‌های دانشکده پزشکی، ما هر برنامه ایالات‌متحده را بر اساس شهریه، هزینه‌ها و بیمه درمانی دانشجویان خارج از کشور، ذکر کرده‌ایم.
نام دانشگاه شهریه و هزینه‌های خارج از کشور شهریه و هزینه‌های دولتی
دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد (کالیفرنیا) 66920 دلار 66920 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز (MD) 60،749 دلار 60،749 دلار
دانشکده پزشکی ییل (CT) 66659 دلار 66،659 دلار
دانشگاه کالیفرنیا – دانشکده پزشکی سانفرانسیسکو (کالیفرنیا) 53،777 دلار 41،532 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست (MA) 68،663 دلار 42،733 دلار
کالج پزشکی دانشگاه ایلینوی (IL) 99،622 دلار 52،444 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی – گرینویل (SC) 91،313 دلار 47،051 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی – کلمبیا (SC) 90،675 دلار 46،413 دلار
دانشگاه پزشکی شمال شرقی اوهایو (OH) 82،662 دلار 44،561 دلار
دانشگاه پزشکی داکوتای جنوبی سنفورد (SD) 80590 دلار 36204 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا (UT) 79،764 دلار 43،557 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه کانتیکت (CT) 78370 دلار 44،290 دلار
دانشگاه‌هاوایی دانشکده پزشکی جان آ. برنز (HI) 76،765 دلار 42109 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند (MD) 76393 دلار 46،011 دلار
دانشکده پزشکی و بهداشت دانشگاه اورگان 74703 دلار 51،347 دلار
دانشکده پزشکی رنسانس دانشگاه استونی بروک (NY) 72،660 دلار 51،170 دلار
کالج پزشکی دانشگاه کنتاکی (KY) 72،372 دلار 40،042 دلار
دانشگاه بین‌المللی فلوریدا کالج پزشکی هربرت ورتهایم (فلوریدا) 72،287 دلار 40،787 دلار
دانشگاه علوم پزشکی بهداشت تنسی کالج پزشکی (TN) 72241 دلار 39،149 دلار
کالج پزشکی Quillen دانشگاه ایالتی شرقی تنسی (TN) 71،864 دلار 37،777 دلار
دانشگاه پزشکی کالج پزشکی کارولینای جنوبی (SC) 71،682 دلار 42،382 دلار
دانشگاه میسوری – دانشکده پزشکی کلمبیا (MO) 71،612 دلار 36،710 دلار
کالج پزشکی دانشگاه میشیگان مرکزی (MI) 71،320 دلار 45،685 دلار
دانشکده پزشکی گیزل در دارتموث (NH) 71،042 دلار 71،042 دلار
دانشگاه آتلانتیک فلوریدا کالج پزشکی چارلز اشمیت پزشکی (فلوریدا) 70،910 دلار 34،768 دلار
SUNY – دانشکده پزشکی و علوم پزشکی پزشکی بوفالو جیکوبز (NY) 70،555 دلار 49،065 دلار
دانشگاه آرکانزاس برای کالج علوم پزشکی پزشکی (AR) 70،327 دلار 37317 دلار
SUNY – کالج پزشکی مرکز پزشکی Downstate (NY) 70258 دلار 48،768 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه تافتز (MA) 69،961 دلار 69،961 دلار
دانشکده پزشکی مشترک المنافع Geisinger (PA) 69،870 دلار 63،670 دلار
دانشکده پزشکی و علوم زندگی دانشگاه تولدو (OH) 69،813 دلار 38،312 دلار
دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو (CO) 69،668 دلار 43،712 دلار
کالج پزشکی دانشگاه ورمونت لارنر (VT) 69188 دلار 42،088 دلار
دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا (پنسیلوانیا) 68،927 دلار 68،927 دلار
کالج پزشکان و جراحان دانشگاه واگلوس دانشگاه کلمبیا (NY) 68،886 دلار 68،886 دلار
تحصیل پزشکی در آمریکا و هزینه‌های زندگی

در سال‌های 2019-2020، متوسط هزینه ورود به مدرسه پزشکی برای یک سال در یک دانشکده پزشکی دولتی 37556 دلار برای دانشجویان مقیم یا دولت و 61،858 دلار برای دانشجویان غیر مقیم یا خارج از کشور بوده است.
در همین حال، مدارس خصوصی – صرف‌نظر از اینکه شما دانشجوی دولتی هستید یا نه – هزینه دانشکده پزشکی را دو برابر بیشتر از مدارس پزشکی دولتی برای دانشجویان مقیم تحمیل می‌کنند.
اگر می‌خواهید از نزدیک بررسی کنید، خواهید دید که تفاوت زیادی بین دانشجویان داخل و خارج از کشور پذیرفته‌شده در مدارس پزشکی خصوصی وجود ندارد.
همچنین متوجه خواهید شد که متوسط هزینه مدارس پزشکی در ایالات‌متحده با گذشت زمان به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. فقط پنج سال پیش، از 33،895 دلار، متوسط هزینه برای یک دانشجوی مقیم دانشکده پزشکی دولتی به 37،556 دلار افزایش یافت!
بیشتر دلهره‌آور این است که هزینه‌های شما برای دانشکده پزشکی فقط حول این سه مورد نیست: شهریه، هزینه‌ها و بیمه درمانی. این‌ها فقط پول احتمالی شما برای ثبت‌نام در دانشکده پزشکی است. شما هنوز هم باید برای کتاب، خوابگاه، تجهیزات، ملزومات و سایر هزینه‌های اساسی زندگی پس‌انداز کنید.
شاید این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که چرا هزینه مدارس پزشکی در ایالات‌متحده در مقایسه با سایر رشته‌های خارج از کشور بسیار گران است.
ازآنجاکه پزشکان در مورد چگونگی نجات جان با مبارزه با مرگ و بازیابی بهینه بهداشت کار می‌کنند، آموزش باید فشرده باشد؛ بنابراین از مربیان درخشان بالینی، تجهیزات پیشرفته تا فناوری‌های به‌روز شده و سال‌ها تحصیل طولانی مدت، همه این‌ها قیمت ناخوشایند کننده‌ای را که دانشکده‌های پزشکی تحمیل می‌کنند توجیه می‌کند.
کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای فعالیت خود به شهریه، اوقاف و بودجه دولت متکی هستند. برای دانشجویانی که در کالج‌های دولتی ثبت‌نام کرده‌اند، به ویژه دانشجویان درون ایالتی یا کسانی که یارانه دولتی را هم برای تحصیل و هم برای تحقیق دریافت می‌کنند، شهریه کم یا اگر آن‌ها به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستند – فقط هزینه‌های متفرقه می‌پردازند.
در همین حال، مدارس خصوصی هیچ پشتیبانی مالی از دولت دریافت نمی‌کنند. ازاین‌رو، بودجه آن‌ها برای فعالیت کاملاً متکی به دانشجویان است – که منجر به شهریه و هزینه نسبتاً بالاتر می‌شود.
بیایید نمونه‌ای از هزینه‌ی یک سال حضور در یک دانشجوی تازه‌وارد خارج از ایالت را که در دانشگاه در دانشگاه ایالتی اوهایو زندگی می‌کند، بگیریم:
هزینه های برآورد شده:
• شهریه و هزینه 33502 دلار
• اتاق و تخته / زندگی 13666 دلار
• 1082 دلار کتاب و لوازم
• متفرقه / شخصی 3832 دلار
• در کل 51،482 دلار
با وجود شهریه و هزینه‌های بسیار بالا، متوسط هزینه مدارس پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا هرساله افزایش می‌یابد؛ و مطمئناً برای سال‌های بعد رو به افزایش خواهد بود.
در سال 2019-2020، برای دانشجویان:
• مقیم عمومی 2.2٪
• برای افراد غیر مقیم 1.7٪
• برای ساکنان مدارس خصوصی 2.7٪
• و برای افراد غیر مقیم 2.9٪ افزایش‌یافته است.
دانستن سال‌های لازم برای گذراندن دوره‌های آموزشی یک دانشجوی پزشکی از دانشکده پزشکی تا دستیاری و بورسیه، دانش، مهارت و پول زیادی نیاز دارد.
هزینه زندگی در مدرسه پزشکی از یک دانش‌آموز به دانش‌آموز دیگر متفاوت است. برخی از عوامل ممکن است شامل وضعیت اقامت باشد، خواه در دانشگاه یا خارج از آن زندگی کنند، نوع مدرسه و سبک زندگی شخصی در میزان هزینه‌ها بسیار متغیر است.
اگر در شهر ارزان‌تری زندگی می‌کنید، در یک مدرسه دولتی در آن ایالت تحصیل می‌کنید و در داخل دانشگاه زندگی می‌کنید، هزینه زندگی شما ممکن است نسبت به دیگران که گزینه‌های دیگری را تجربه کرده و انتخاب کرده‌اند کمتر باشد.
ازآنجاکه هزینه مدارس پزشکی در ایالات‌متحده غیرقابل‌انکار است، اکثر دانشجویان گزینه دیگری به جز گرفتن وام برای جبران این هزینه‌ها ندارند. با این حال، این بدهی‌ها گاهی اوقات به عنوان بار بیشتر از کمک به خصوص وقتی‌که در کنار نرخ بهره بالا قرار می‌گیرند، سنگین می‌شوند.
بار بدهی شما به انواع و نرخ‌های بهره متناظر آن‌ها نیز بستگی دارد. اگر از وام های فدرال بهره مند شده اید، نرخ بهره آن‌ها در مقایسه با انواع خصوصی نسبتاً کم است.
روند درخواست خود شامل دو هزینه ERAS و NRMP است. در همین حال، هزینه مصاحبه هنوز لحاظ نشده است و در ایالت‌های مختلف متفاوت است.
هزینه کل درخواست اقامت شما به عوامل زیادی ازجمله :
• نوع و تعداد برنامه‌های تخصصی،
• رتبه‌بندی برنامه،
• موقعیت جغرافیایی بستگی دارد.
طبق AAMC، موارد زیر 20 دانشگاه برتر ارزان پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا هستند:
1. دانشکده پزشکی دانشگاه پورتوریکو 17،312 دلار 33،312 دلار
2. دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مرکز علوم بهداشتی دانشکده پزشکی 18808 دلار آمریکا 31908 دلار
3. دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مرکز علوم بهداشت Paul L. Foster دانشکده پزشکی عمومی 19،568 دلار 32،668 دلار
4. دانشکده پزشکی مرکز بهداشت و سلامت تگزاس 19،724 دلار 32،824 دلار
5. دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس ریو گراند دره 21،087 دلار 34187 دلار
6. دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو عمومی 21185 دلار 50170 دلار
7. مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سان آنتونیو جو آر؛ و دانشکده پزشکی طولانی ترزا لوزانو 22،426 دلار 38،298 دلار
8- دانشگاه تگزاس در دانشکده پزشکی آستین دل 23،177 دلار 37،215 دلار
1. دانشکده پزشکی مک گاورن در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون عمومی 23،696 دلار 32،647 دلار
2. دانشکده پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس 24104 دلار 37204 دلار
3. دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تگزاس 25.557 دلار 40366 دلار
4. دانشکده پزشکی برودی در دانشگاه کارولینای شرقی 25،859 دلار آمریکا
5. کالج پزشکی بیلور خصوصی 27،633 دلار 40،733 دلار
6. کالج پزشکی دانشگاه ایالتی فلوریدا 29،221 دلار 63،773 دلار
7. دانشگاه مارشال دانشکده پزشکی جوآن سی ادواردز عمومی 29،336 $ 62،120 دلار
8. دانشکده پزشکی San Juan Bautista $ 29،665 $ 37،165 $
9. دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در شروپورت عمومی 32،072 دلار 63،894 دلار
10. کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا مرکزی 32،105 دلار 58،979 $
11. کالج پزشکی انسانی دانشگاه ایالتی میشیگان 33130 دلار 59،884 دلار
12. کالج پزشکی دانشگاه اوکلاهما 33،458 دلار 66،785 دلار
سایر رشته‌های علوم پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی و سایر رشته‌های علوم پزشکی در ایالات‌متحده از نظر زمان، هزینه‌ها و تلاش فکری بسیار چالش‌برانگیز است. معیارهای پذیرش بسیار دقیق و تحصیلات بسیار فشرده است، اما دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی مهارت‌هایی را برای کمک به نیازمندان و ایجاد تغییر واقعی در زندگی افراد دارند. این خود ارزش ساعت‌ها کار سخت را دارد.
دانشجویان بین‌المللی که دوست دارند به مردم کمک کنند و باتجربه‌های جدید و چالش‌برانگیزی روبرو می‌شوند، ممکن است بخواهند تحصیل پزشکی در ایالات‌متحده را در نظر بگیرند. این مسیر طولانی و دشوار است، اما پاداش آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند پزشکی بخوانند شغلی امن و پردرآمد است که می‌توانند به آن افتخار کنند.
• دوره تحصیل دندان‌پزشکی در ایالات‌متحده بین 5 تا 6 سال است. برای تحصیل در دوره دندان‌پزشکی متقاضیان باید حداقل دو سال از دوره لیسانس علوم را گذرانده باشند. در 4 سال اول تحصیل دندان‌پزشکی دروس پایه دندان‌پزشکی ارائه می‌گردد و پس از 4 سال به دوشاخه جراحی دندان‌پزشکی و دکتر دندان‌پزشک تقسیم می‌گردد. از سال دوم دانشجویان با حضور در کلینیک‌های دندان‌پزشکی کار با بیماران را تجربه می‌کنند. مدارس خصوصی دندان‌پزشکی برای تحصیل در آمریکا بیشتر از دانش‌آموزان بین‌المللی پذیرش می‌کنند. آزمون ورودی پذیرش دندان‌پزشکی DAT نام دارد که توسط انجمن دندان‌پزشکی آمریکا ADA برگزار می‌گردد. از دیگر مدارک لازم برای پذیرش در مدارس دندان‌پزشکی داشتن مدرک زبان تافل برای دانشجویان بین‌المللی و توصیه‌نامه، مصاحبه و معدل بالا در دوره کارشناسی است که توسط انجمن دندان‌پزشکی آمریکا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
• تحصیل در رشته داروسازی در کشور آمریکا کمی نظام متفاوتی با دیگر رشته‌های این حوزه دارد. به این نحو که دانشجو بایستی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نماید. دانشجویان برای ورود به دوره‌های کارشناسی پس از اتمام دوره دوازده‌ساله تحصیلی دیپلم خود می‌توانند اقدام نمایند. برای ورود به دوره‌های داروسازی دانشجو بایستی دارای سطح زبان آیلتس حدود 7 باشد. دانشجویان در انتها برای ورود به بازار کار بایستی در زمینه رشته خود در آزمون‌های جامع نیز شرکت نمایند. میانگین هزینه‌های تحصیل در داروسازی کشور آمریکا حدود 30 هزار دلار در سال است.
• پرستاری یکی از شاخه‌های مهم در پیراپزشکی است. جایی که دانشجویان آن بایستی از نظر اخلاق و برخورد هم‌چنین حس مسئولیت در هنگام ورود به دانشگاه کنترل شوند. پرستاران همیشه در جوامع پیشرفته دارایشان اجتماعی و امکانات مناسبی می‌باشند. دوره‌های رشته پرستاری در کشور آمریکا به صورت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود و دانشجویان برای تحصیل در این دوره‌ها بایستی حدود 18 الی 30 هزار دلار در سال هزینه نمایند. پرستاری عموماً دارای دورهای مختلفی است در بسیاری از موارد به دلیل ورود سریع به بازار کار دانشجویان اقدام به تحصیل در مقطع تحصیلی نمی‌نمایند و صرفاً دوره‌های دوساله یا یک‌ساله کمک پرستاری را پشت سر خواهند گذاشت. پرستاران بایستی سطح زبان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط مستمر با بیماران داشته باشند، به همین منظور دانشجویان بین‌المللی نیازمند داشتن آیلتس بالای 7 برای ورود به این دوره‌ها می‌باشند.
تحصیل پزشکی در آمریکا و دریافت ویزا
172 دانشکده پزشکی در ایالات‌متحده آمریکا وجود دارد که مدرک دکترای پزشکی (MD) یا دکتر طب استئوپاتیک (DO) را ارائه می‌دهند؛ بنابراین اگر به فکر تحصیل پزشکی در ایالات‌متحده هستید گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد!
دانشگاه‌های زیر برای تحقیقات پزشکی بالاترین رتبه را دارند:
• دانشگاه هاروارد
• دانشگاه استنفورد
• دانشگاه جان هاپکینز
• دانشگاه کالیفرنیا
• دانشگاه پنسیلوانیا
• دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس
• دانشگاه ییل
• دانشگاه کلمبیا
• دانشگاه دوک
• دانشگاه واشنگتن
دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا می‌توانند به دو طریق اقدام کنند:
1. پس از دوره پیش‌دانشگاهی در ایران
2. پس از گذراندن دوره ۴ ساله علوم پایه
دانشجویان بین‌المللی به منظور تحصیل در آمریکا و حضور در این کشور باید برای ویزای تحصیلی آمریکا و اپلای پزشکی آمریکا اقدام نمایند. ویزای تحصیلی آمریکا با نام ویزای F شناخته می‌شود؛ دانشجوی بین‌المللی برای حضور و تحصیل در کشور آمریکا می‌بایست درخواست ویزای F1 را بدهد.
افراد برای اخذ ویزای دانشجویی F1 باید مدارک لازم را به صورت دقیق و در زمان مشخص ارائه نمایند؛ ممکن است با توجه به شرایط هر فرد نیاز به ارائه مدارک تکمیلی خاصی باشد که از سوی سفارت آمریکا درخواست می‌شود و دانشجو موظف به ارائه این مدارک است.
در حال حاضر با توجه به قوانین و محدودیت‌های موجود، درخواست ویزای آمریکا دارای روندی بسیار پیچیده و پر دغدغه‌ای است. دانشجویان بین‌المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا باید جهت اخذ ویزای F-1 یا همان ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنند.
متقاضیان در این خصوص باید فرم‌های مربوطه را تکمیل، هزینه‌های موردنظر را پرداخت و پس از انجام مصاحبه ویزای خود را دریافت کنند. با دریافت این ویزا دانشجویان اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه‌وقت را در حین تحصیل خواهند داشت.

کار پس از تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا
بی‌تردید تحصیل پزشکی در آمریکا با وجود بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا، گزینه اول تحصیلی دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می‌شود. آیا تاکنون درباره تحصیل رشته پزشکی در ایالات‌متحده فکر کرده‌اید؟ برخلاف انگلستان، تحصیل پزشکی در کشور آمریکا تنها به صورت گزینه فوق‌لیسانس یا postgraduate در اختیار داوطلبان قرار دارد.
پس بنابراین شما تنها در صورتی می‌توانید متقاضی برنامه تحصیل پزشکی در ایالات‌متحده باشید که دوره 4 ساله پیش پزشکی یا pre-med را در رشته زیست‌شناسی، شیمی یا عصب‌شناسی به اتمام برسانید. سپس با اتمام این دوره شما آماده آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) می‌شوید که قبولی در آن برای اخذ پذیرش دانشکده پزشکی الزامی است.
تحصیل پزشکی در آمریکا وقتی به اتمام می‌رسد دانشجویان فرصت این را دارند که در این کشور مشغول به کار شوند. ازآنجایی‌که فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه‌های آمریکا در طول مدت تحصیل در 3 مرحله آزمون USMLE را می‌گذرانند می‌توانند بعد از اتمام تحصیل و طی کردن دوران آزمایشی می‌توانند در آمریکا مشغول به کار شوند. در برخی از مواقع پزشکان می‌توانند در کشورهای محروم مانند مراکش یا دیگر کشورهای آفریقایی مشغول به کار شوند. سطح درآمدی پزشکان در آمریکا مناسب است.